korting in aanmerking komt verschilt per accommodatie. In de hotels en op de schepen is de kinderkorting gewoonlijk alleen geldig indien zij op de kamer van de ouders slapen. Enkele hotels geven ook korting indien de ouders voor 2 of 3 kinderen een eigen kamer wensen. Vraag onze afdeling verkoop voor aanvullende informatie! Het is mogelijk dat bij speciale aanbiedingen geen of een afwijkende kortingsregeling van toepassing is. MAALTIJDEN Bij arrangementen gebaseerd op alleen logies zijn geen maaltijden inbegrepen. Bij logies met ontbijt begint de verzorging met het ontbijt op de dag ná aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek. Bij half- en volpension begint de verzorging met het diner of de lunch op de aankomstdag en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek. De geboekte maaltijden voor half- en volpension (lunch en/of diner) worden doorgaans gebruikt in het hoofdrestaurant van het hotel en hierbij gaat het meestal om een buffet. Op à la carte maaltijden en maaltijden in andere restaurants van het complex krijgt u in enkele gevallen een door het hotel vastgestelde credit zodat u in voornoemde restaurants een korting geniet. Roomservice valt niet onder de verzorging en dient ter plaatse te worden afgerekend. Eventueel niet genoten maaltijden, bijvoorbeeld door een vroeg vertrek of late aankomst (ook in geval van vertraging) worden door het hotel niet vergoed en kunnen na terugkeer niet door Silverjet Vakanties worden gerestitueerd. Aanbiedingen als bijvoorbeeld 14=12 betreffen vaak alleen de kamerprijs. Indien de reis wordt aangeboden op basis van logies/ontbijt of halfpension kan dit betekenen dat u over de gratis nachten wel de betreffende maaltijden doorberekend krijgt. Hebt u geboekt op basis van all-inclusive dan start de verzorging in vrijwel alle accommodaties vanaf het moment dat u bent ingecheckt en eindigt de verzorging op het moment dat u uitcheckt. Naast volpension (ontbijt, lunch en diner) zijn meerdere extra’s inbegrepen. Dit kan variëren van lokale (non)-alcoholische drankjes en snacks tot het gebruik van (water-) sportfaciliteiten. In de regel zijn geïmporteerde alcoholische dranken, bepaalde gerechten in à la carte restaurants, gebruik van de minibar en roomservice niet inbegrepen of dient hiervoor een toeslag te worden betaald. Houdt u er rekening mee dat deelname aan Kersten Nieuwjaarsdiners in veel gevallen verplicht is. Hiervoor geldt vaak een aanzienlijke toeslag. Gepaste kleding is bij deze diners een vereiste! Op alle cruisevakanties in deze brochure is de verzorging aan boord op basis van volpension. PERSOONLIJKE GEGEVENS Artikel 3, lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden vereist de verstrekking van persoonlijke gegevens die voor de juiste uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepaling betreft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap, maar ook andere hoedanigheden, die bij de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf, de reisorganisatie of de accommodatieverschaffer van belang kunnen zijn. Zie ook de paragraaf: Reisdocumenten. PREFERENTIE OF ESSENTIE Silverjet Vakanties zal zich uiteraard optimaal inspannen om aan eventuele preferenties (lees: voorkeuren), bij boeking opgegeven, te voldoen. Echter een garantie hiervoor kan nooit worden gegeven. Wilt u slechts boeken indien aan uw speciale wens(en) wordt voldaan dan is sprake van een essentie en is artikel 4 van de ANVR-reisvoorwaarden van toepassing. Uw wensen worden schriftelijk aangevraagd en door de leverancier schriftelijk bevestigd, waarmee uw verzoek gegarandeerd is. De kosten voor een essentie bedragen € 30,- per bevestigde aanvraag. Een aantal van onze accommodaties beschikt over voorzieningen voor rolstoelgebruikers en mindervaliden. Silverjet Vakanties wil v.w.b. de beschikbaarheid altijd zekerheid kunnen bieden en zal de aanvraag van deze speciale voorzieningen als een ESSENTIE behandelen. Zij zal de accommodatieverschaffer om een schriftelijke bevestiging vragen. PROBLEMEN / KLACHTEN Ondanks alle goede voorbereidingen kunnen er onverhoopt toch zaken misgaan. Mocht het voorkomen dat u tijdens de reis of uw verblijf een fout of tekortkoming ontdekt, dan dient u daarvan meteen melding te maken bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst (bv. vervoerder of hotelier). Blijkt de fout of tekortkoming niet oplosbaar bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst, dient u hiervan melding te maken bij onze lokale vertegenwoordiger of eventueel bij Silverjet Vakanties (tel. +31 55 357 5500). U geeft daarmee de gelegenheid de gemaakte fout te herstellen en verder ongemak of een klacht te voorkomen. Mocht de klacht niet oplosbaar zijn dan dient u uw bevindingen binnen twee maanden na afloop van uw vakantie via uw boekingskantoor schriftelijk aan ons voor te leggen ter verdere zorgvuldige afhandeling. Indien u geen aantoonbare melding heeft gemaakt ter plaatse en derhalve geen gelegenheid heeft gegeven een fout of tekortkoming te herstellen, kunnen wij na afloop van uw vakantie geen klacht hierover in behandeling nemen. REISBESCHEIDEN Na tijdige ontvangst van uw betaling ontvangt u ca. 15 dagen voor vertrek via uw boekingskantoor of thuis de reisbescheiden (E-tickets, vouchers e.d.) met algemene en specifieke informatie in een fraai reisetui. Het is zaak deze documenten zorgvuldig te controleren. Met de bevestiging voor uw reis, hotel(s), cruise of andere geboekte arrangementen ontvangt u tevens de adres(sen) en telefoonnummer(s), zodat u ook voor thuisblijvers bereikbaar bent. U kunt uw bagage voorzien van de bagagelabels die u bij uw reisbescheiden ontvangt. Bij boekingen kort voor vertrek, waarbij het meestal niet meer mogelijk is de reisbescheiden te versturen, versturen wij alle benodigde reisdocumenten per e-mail. REISDOCUMENTEN Bij boeking wordt u geïnformeerd over de benodigde reisdocumenten voor de door u gekozen bestemming, zoals paspoort, visum e.d. Uitgangspunt hierbij is het Nederlandse staatsburgerschap. In dit verband is ook van belang dat elk kind in het bezit dient te zijn van een eigen reisdocument. Bijschrijving in het paspoort van de ouders is niet meer geldig. Reizigers met een andere dan de Nederlandse nationaliteit dienen bij hun reisbureau, ambassade of consulaat te informeren welke reisdocumenten naar de betreffende bestemming voor hen vereist zijn. Reist u met een minderjarig kind met een andere achternaam dan uzelf, dan dient u aan te kunnen tonen dat u toestemming heeft van de personen die het gezag over het kind hebben om met het kind naar het buitenland te mogen reizen. Nadere informatie hieromtrent vindt u op de volgende website: https://www. rijksoverheid.nl/documenten/formulieren/2014/02/06/formuliertoestemming-reizen-met-minderjarige-naar-het-buitenland. Voor een cruise vakantie heeft u te allen tijde een paspoort nodig en is het reizen met een ID kaart niet toegestaan, ook indien de reis binnen Europa is. Bij inscheping ontvangt u een boordpas die fungeert als identiteitsbewijs en sleutel van uw suite. Deze dient u dus altijd bij u te hebben wanneer u het schip verlaat. De exacte tijden van inscheping staan op het cruiseticket vermeld. In sommige havens kan het schip niet aan de kade afmeren. In dat geval wordt gebruikgemaakt van kleine bootjes, waarmee u aan land wordt gebracht. U bent er zelf verantwoordelijk voor om op tijd terug te zijn aan boord. De eventuele kosten veroorzaakt door het missen van het schip zijn voor uw eigen rekening. U dient er zelf voor te zorgen dat u de juiste en complete reisdocumenten bij vertrek ook werkelijk in uw bezit heeft. Silverjet Vakanties draagt geen aansprakelijkheid voor het ontbreken van de vereiste reisdocumenten voor of gedurende uw cruise en de eventueel daaruit voortvloeiende consequenties. Wij maken u attent op het feit dat u altijd de namen dient te hanteren zoals deze in het paspoort vermeld staan! Eventuele schade of boetes als gevolg van het niet volgen van deze procedure kan niet verhaald worden op Silverjet Vakanties. REISDUUR De reisduur van onze arrangementen staat vermeld op de betreffende brochurepagina in de prijstabel. U kunt hier desgewenst van afwijken. Bij een aantal accommodaties geldt echter, vooral in het hoogseizoen, een minimum verblijfsduur. Bij het bepalen van de reisduur tellen zowel de eerste als de laatste dag mee als volledige dag, ondanks het feit dat u wellicht ‘s middags vertrekt of in de ochtend terugkeert. RESERVERINGSKOSTEN Wij brengen u voor iedere boeking eenmalig € 35,- reserveringskosten in rekening. Daarnaast brengen wij € 100,- handling fee per persoon in rekening. STICHTING CALAMITEITENFONDS REIZEN Silverjet Vakanties (KvK 8075155) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is: - (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Zie ook www.calamiteitenfonds.nl. STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN Silverjet Vakanties (KvK 8075155) is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). U kunt dit controleren via www.sgr.nl Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling) vallen de in deze brochure en op onze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Eigen bijdrage aan SGR Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking (kinderen t/m 1 jaar zijn gratis). Jarenlang was garantie op uw geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor u zijn, zodat u onbezorgd op reis kunt blijven gaan. TRANSFERS TER PLAATSE Bij aankomst op uw bestemming wordt u per privétransfer naar uw accommodatie gebracht en op een later moment van uw hotel naar de haven. Indien er na de cruise nog hotelovernachtingen zijn inbegrepen zijn ook de transfer van de haven naar het hotel en van het hotel naar de luchthaven inbegrepen. Uiteraard wordt u, indien er na de cruise geen hotelovernachtingen zijn inbegrepen, rechtstreeks van de haven naar de luchthaven gebracht. Iedere transfer is in principe gebaseerd op vervoer van maximaal 2 of 3 personen en dito aantal koffers. Bent u met meer personen of vervoert u meer dan 3 koffers (incl. handbagage trolleys) dan zullen wij hiervoor een extra of een groter voertuig moeten inzetten, waarvoor een afwijkende prijs geldt. U dient ons derhalve bij boeking door te geven of u met meer dan een koffer per persoon gaat reizen. Doet u dit niet en ontstaan daardoor ter plaatse problemen, dan zullen de extra kosten aan u doorberekend worden. Daarnaast is het ook van groot belang dat u, wanneer u extra’s meeneemt zoals een buggy, rollator of golftas, dit bij boeking aan ons doorgeeft. In sommige gevallen zal het ook hiervoor noodzakelijk zijn om aangepast vervoer te regelen. VAARSCHEMA Alhoewel de rederij er alles aan zal doen om het vaarprogramma zoals gepland uit te voeren, zijn er soms omstandigheden waardoor er van het programma moet worden afgeweken. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij bepaalde weersomstandigheden of politieke situaties. Bij expeditie cruises kunnen ijscondities van invloed zijn en bij rivier cruises kan de waterstand een rol spelen. De kapitein heeft hierin het laatste woord en de veiligheid van de passagiers, bemanning en het schip zal ten allen tijde voorop staan. De rederij behoudt zich het recht voor om het vaarschema met een ander schip uit te voeren . Deze schepen zijn altijd minstens gelijkwaardig, hoewel de indeling afwijkend kan zijn. VAKANTIEVERWACHTINGEN Een vakantie in het buitenland is altijd anders: andere mensen, andere gewoonten, maar met enig aanpassingsvermogen zult u zich snel thuis voelen waardoor uw vakantie extra aantrekkelijk wordt. Het kan zijn dat er bouwactiviteiten plaatsvinden op de bestemming. In voorkomende gevallen zullen wij u, voor zover ons dit bekend is, altijd bij boeking dan wel voor vertrek informeren. Over bouwwerkzaamheden door derden buiten het hotel of resort worden wij helaas zelden geïnformeerd. Hiervoor kan Silverjet Vakanties niet aansprakelijk worden gesteld. Elk seizoen kent zijn positieve en negatieve aspecten, het is daarom van belang dat u zich daarover laat adviseren door uw reisadviseur. O.a. door weersomstandigheden en bezetting moet u in het voor- en naseizoen rekening houden met een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en een beperkter aanbod van openbaar vervoer en/of hotelfaciliteiten, zoals restaurants, boetieks en zwembaden (op sommige bestemmingen is uitsluitend in het hoogseizoen alles geopend). Daarentegen bieden juist de voor- en naseizoenen een vaak uiterst aantrekkelijke rust en sfeer. Ook bij culturele festiviteiten moet u er rekening mee houden dat niet altijd van alle faciliteiten gebruik kan worden gemaakt. Zo zijn er in islamitische landen bijvoorbeeld tijdens de Ramadan beperkingen in de openstelling van restaurants en het gebruik van alcohol en entertainment. In veel hotels in populaire bestemmingen is het in het hoogseizoen en tijdens vakantieperiodes erg druk. In die periodes worden allerlei sportieve en gezellige activiteiten georganiseerd waaronder livemuziek en sommige bars sluiten dan pas diep na middernacht. De normen voor geluidsoverlast zijn in vakantielanden toleranter dan in Nederland. Wanneer rust tijdens uw vakantie voor u een belangrijk item is, dan dient u hier nadrukkelijk op te letten bij de keuze van uw accommodatie. Indien wij in de tekst melding maken van een levendige omgeving, een centrale ligging of in de nabijheid van barretjes en restaurants, dan is er vaak sprake van een gezellige drukte van uitgaansgelegenheid en dit kan geluidsoverlast veroorzaken. Tevens kan het voorkomen dat medevakantiegangers er een andere opvatting van vakantieplezier en overlast op na houden dan u. Hierop hebben Silverjet Vakanties en de accommodatieverschaffer geen invloed en kunnen voor dit gedrag niet verantwoordelijk worden gesteld. VERANTWOORD TOERISME Better holidays Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen nu voor u bijzonder is, maar straks ook komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties waarbij u geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming. Voor u als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen. Bestrijd kindermisbruik, ook in het buitenland! Wij steunen actief de ANVR en Defence for Children - ECPAT in de bestrijding van kinderuitbuiting in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn en vermoedens van kindermisbruik te melden op www. dontlookaway.nl , ook als dit begaan is in het buitenland! Duurzaamheid Bij het samenstellen van onze reizen met inachtneming van een hoge mate van service, comfort, kwaliteit en flexibiliteit houden wij ook rekening met mens, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen voor u een ultieme belevenis is, maar ook komende generaties kunnen blijven genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties waarbij u geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft. Wij noemen dat duurzaam genieten: dat de euforie van een vakantie op alle fronten een goed gevoel geeft. In het besef dat het complex is om duurzaam te reizen, weten wij bij Silverjet dat het kan. GreenSeat Silverjet Vakanties compenseert de Co2 uitstoot voor iedere passagier via GreenSeat! GreenSeat investeert door middel van deze bijdrage, in duurzame energieprojecten die zorgen dat de hoeveelheid uitstoot van Co2 op en andere plek wordt beperkt. Door deze zogeheten Co2 compensatieprojecten wordt de uitstoot ter plaatse verminderd door het plaatsen van windmolens of biogasinstallaties te bouwen. Zo zorgen wij er samen voor dat de hoeveelheid Co2 in de wereld niet toeneemt en de leefomgeving van lokale huishoudens wordt verbeterd. VERZEKERINGEN Bij het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering wordt altijd uitgegaan van het totaal aantal reisdagen. Wij raden u met nadruk aan een reisbagage-, een ziektekosten- en een annulerings-/onderbrekingsverzekering af te sluiten. Hiermee behoedt u zich tegen de financiële gevolgen van ongeval en ziekte voor of tijdens uw vakantie en annulering of voortijdige onderbreking van uw vakantie. Uw ANVR-reisadviseur zal u hierover alle informatie kunnen verstrekken. Stem tevens met uw reisadviseur af of de geboekte reissom ook daadwerkelijk door de betreffende verzekering gedekt wordt. Uiteraard kan ook Silverjet Vakanties u hiermee behulpzaam zijn. In het geval u over een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering beschikt, controleer dan of deze ook voor uw medepassagiers van toepassing is! VIP TERMINAL SERVICES SCHIPHOL Geen uren in diverse wachtrijen staan maar versneld door alle controles. Een medewerker wacht u op bij de ingang van de vertrekhal, begeleidt u naar de check-in balie waar u versneld geholpen wordt met de afgifte van uw koffer. Vervolgens gaat u via een versnelde doorgang door de veiligheidscontrole en langs de douane (indien nodig) en wordt u begeleid tot aan de lounge. Wij kunnen deze exclusieve service voor u op Schiphol reserveren en bevelen u deze van harte aan! VLIEGINFORMATIE Bagage Bij nagenoeg alle maatschappijen, zowel low cost als lijndienst, mag u in de Economy Class 8 tot 10 kg. handbagage met over het algemeen een max. omvang van 110 cm. (55x35x20) per persoon vrij meenemen en ruimbagage uitsluitend tegen betaling met strak omlijnde maten en gewichten. Voor de laagste Business Class tarieven geldt eenzelfde regeling, betaalt u een hoger Business Class tarief dan is ruimbagage standaard inbegrepen, doorgaans 32 kg. of meer, afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij (max. 2 stuks, maximale omvang 158 cm (L+B+H) per stuk). Uitzondering hierop zijn alle Midden-Oosten en Verre Oosten luchtvaartmaatschappijen, zoals Emirates, Etihad en Singapore Airlines, waar bij nagenoeg alle klassen en soorten tarieven ruimbagage standaard inbegrepen is. Voor iedere passagier boeken wij, indien niet standaard inbegrepen en niet anders door u aangegeven bij boeking, altijd minimaal 1 stuk ruimbagage (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij) bij, ook voor kinderen. Op het reisschema, toegevoegd aan de reisbescheiden, vindt u het exacte aantal toegestane kilo’s bagage voor uw betreffende vluchten. Biedt u (extra) ruimbagage op de luchthaven aan zonder deze vooraf aangemeld te hebben dan betaalt u een vaak aanzienlijk hoger bedrag, soms wel het dubbele ten opzichte van vooraf betaalde bagage. Wij adviseren u daarom ook extra ruimbagage altijd vooraf bij te boeken. Voor exacte details omtrent het vervoer van uw bagage verwijzen wij u naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. 89 - SILVERJET VAKANTIES
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzNw==