Veelgestelde vragen
Silverjet
 Al 25 jaar luxury travel ervaring
 24/7 bereikbaarheid
 Ontzorg-garantie
 Persoonlijk advies op maat
 Met een 9,1 gewaardeerd

Veelgestelde vragen

update 21-12-2022

Reizen is momenteel zeker mogelijk maar soms net even anders dan u eerder (voor de uitbraak van de pandemie) gewend bent. Wij snappen dat u zoekt naar zekerheden en duidelijkheid. Geen probleem! U kunt echt zorgeloos met Silverjet op vakantie, wij staan 24/7 voor u klaar.

Veel gestelde vragen / FAQ

  • Welke reisadviezen volgt Silverjet Vakanties?

    Silverjet Vakanties hanteert de reisadviezen van de Nederlandse overheid die worden vastgesteld door het ministerie van Buitenlandse Zaken (BUZA). Deze reisadviezen kunt u lezen op: www.nederlandwereldwijd.nl.

  • Wat gebeurt er als het reisadvies van de Nederlandse overheid wijzigt op het moment dat ik op vakantie ben?

    U kunt uw vakantie afmaken zoals geboekt staat. Wij zullen contact met u opnemen om u te informeren over de wijziging. Zolang er geen code rood wordt afgegeven is er geen noodzaak om direct terug naar Nederland te reizen, u kunt uw vakantie afmaken volgens planning. Mocht u zelf liever eerder naar huis reizen neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen in overleg met u de reis wijzigen. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.

  • Kan ik afreizen naar een bestemming met code oranje (oftewel een negatief reisadvies)?

    U kunt er zelf voor kiezen om af te reizen naar een bestemming met code oranje. Wij willen u wijzen op de risico's hiervan en de reisadviezen van de betreffende bestemmingen.
    Deze kunt u op de website van de Nederlandse overheid lezen:
    www.nederlandwereldwijd.nl

    LET OP: Wanneer u een vakantie boekt naar een code oranje bestemming VERVALT de GELD TERUG GARANTIE van Silverjet Vakanties.  

     

  • Repatriëringsgarantie

    Uiteraard garanderen wij u bij Silverjet Vakanties de nodige bijstand in geval van een calamiteit en zullen u repatriëren indien dit noodzakelijk blijkt. Of het nu gaat om een natuurramp, een calamiteit of een negatief reisadvies (code rood) voor niet essentiële reizen op uw bestemming, dan bent u ervan verzekerd dat wij u en uw reisgezelschap weer veilig naar huis brengen.

  • Welke boekings- en annuleringsvoorwaarden hanteert Silverjet Vakanties?

    Onze Boekings- en Annuleringsvoorwaarden vindt u hier:
    voorwaarden-omruilgarantie

    *Er zijn enkele hotels en cruisemaatschappijen die strengere voorwaarden hanteren waardoor wij genoodzaakt zijn af te wijken van bovenstaand. Wanneer dit van toepassing is op uw boeking zullen wij dit aan u communiceren

     

  • Wanneer is de geld terug garantie van toepassing?

    Wanneer de Nederlandse overheid, binnen 2 weken voor uw vertrek, een negatief reisadvies afgeeft voor uw bestemming (van code geel naar code oranje/rood) bieden wij u 4 keuzes:

    • U mag uw reis kosteloos annuleren en ontvangt binnen 3 dagen uw geld terug.
    • U mag uw reis wijzigen naar een andere bestemming uit het aanbod van Silverjet (er kan een prijsverschil ontstaan).
    • U mag uw reis wijzigen naar een latere datum (er kan een prijsverschil ontstaan).
    • U mag afreizen naar uw (code oranje) bestemming - zie voorwaarden die van toepassing zijn.

     

  • Wat is de omruilgarantie van Silverjet Vakanties?

    Wijzigingskosten

    Tot de 28e kalenderdag (exclusief) voor vertrek:

    • Een wijziging (zoals wijziging van verzorging, type kamer, naam, preferentie/essentie of vervoer) is eenmalig kosteloos toegestaan. Uitsluitend aanvullende kosten (indien van toepassing) die hotels en/of luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen voor bv. een extra hotelnacht of vluchtwijziging naar een hogere tariefsklasse worden aan u doorbelast.
    • Voor iedere volgende wijziging tot 28 dagen voor vertrek brengen wij u € 75,- in rekening naast de aanvullende kosten van hotels en/of een luchtvaartmaatschappij.
    • Vanaf 28e kalenderdag (inclusief) voor vertrek en bij wijziging tijdens uw verblijf:
      Hiervoor brengen wij u eenmalig €75,- in rekening naast, indien van toepassing, de aanvullende kosten die hotels en/of luchtvaartmaatschappij in rekening brengen voor bv. extra hotelnachten of een wijziging van uw vlucht naar een andere dag / tijd.
    • Vanaf de 8e kalenderdag (inclusief) voor vertrek:
      Wijzigen is niet meer mogelijk, een wijziging wordt gezien als annulering en als zodanig in behandeling genomen.
  • Wat gebeurt er als ik kort voor vertrek positief test op het corona-virus en dus niet kan afreizen?

    Dan dient u direct contact op te nemen met Silverjet Vakanties. Helaas dient uw reis dan geannuleerd te worden tegen, de op dat moment geldende, kosten.
    De annuleringskosten zou u mogelijk bij uw annuleringsverzekering kunnen claimen (of een deel ervan) afhankelijk of uw verzekeringspolis.

  • Is het aan te raden om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten?

    Absoluut! Het is zeer belangrijk om goed verzekerd op reis te gaan. Silverjet Vakanties heeft een samenwerking met A.S.R. verzekeringen. Wij kunnen u hierover informeren.

  • Is Silverjet Vakanties 24/7 bereikbaar op mijn vakantiebestemming?

    Ja! Onze Luxury Travel Consultants zijn 24/7 bereikbaar. Informatie en het juiste telefoonnummer hiervoor treft u in uw reisdocumenten.

  • Waar kan ik een PCR test inplannen?

    Inmiddels zijn er vele locaties in Nederland waar dit mogelijk is. Een aantal opties zijn:

    De kosten van een test zijn voor uw eigen rekening.