Veel gestelde vragen
Silverjet
 Al 25 jaar luxury travel ervaring
 24/7 bereikbaarheid
 Ontzorg-garantie
 Persoonlijk advies op maat
 Met een 9,1 gewaardeerd

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw vraag er niet bij? Dan helpen onze Luxury Travel Consultants u graag verder.

  • Is mijn boeking meteen bevestigd?

    Jazeker. Wanneer u een boekingsaanvraag indient gaan wij direct voor u aan de slag om uw vakantie definitief in te boeken. Vaak nemen we eerst nog even contact met u op. Mochten wij uw boeking onverhoopt niet meer kunnen bevestigen, dan laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten. Het kan namelijk gebeuren dat vliegtuigstoelen of uw aangevraagde kamertype of hotel niet meer beschikbaar is. Wij denken in dat geval graag met u mee in de zoektocht naar een alternatief.

  • Moet ik direct bij boeken een aanbetaling doen?

    Nee. Dit hoeft u pas te doen nadat wij de boeking definitief aan u bevestigd hebben middels een factuur.

  • Hoeveel bedraagt de aanbetaling en wanneer moet ik het restbedrag betalen?

    Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van tenminste 15% van de totale overeengekomen reissom, verhoogd met (indien van toepassing) de volledige ticketprijs, binnen 8 kalenderdagen te zijn voldaan. Het restant van de reissom moet uiterlijk 28 dagen voor vertrek in het bezit zijn van Silverjet Vakanties.

    Boekingen welke gemaakt worden binnen 28 dagen voor vertrek dienen in zijn geheel per omgaande te worden voldaan. Na ontvangst van het volledige bedrag geven wij de reisbescheiden af.

    Afwijkende condities, soms van toepassing in geval van specials of bij zeer exclusieve accommodaties met name in het hoogseizoen, worden aan u bekend gemaakt bij boeking. Meestal houdt dit een verhoogde aanbetaling in, soms tot wel 100%. In dergelijke gevallen dient u ook rekening te houden met strengere annuleringscondities.

  • Waarom moet ik een hogere aanbetaling doen dan 15%?

    In sommige gevallen zijn wij genoodzaakt om de aanbetaling op te hogen met de volledige vliegticketprijs en/of de totale hotelkosten. Dit is van toepassing wanneer wij speciale, vaak voordeligere tarieven met afwijkende boekingsvoorwaarden (en strengere afwijkende annuleringsvoorwaarden) voor u inboeken. Wij zullen u hierover van te voren informeren.

  • Op welke manieren kan ik de reis betalen?

    U kunt kiezen tussen een directe bankoverschrijving, betaling via iDEAL of credit card. Instructies hiervoor vindt u terug in de mail welke bij de factuur wordt gestuurd.

  • Wanneer moet ik het restantbedrag betalen?

    Het restant van de reissom moet uiterlijk 28 dagen voor vertrek in het bezit zijn van Silverjet Vakanties. Boekingen die binnen 28 dagen voor vertrek geplaatst zijn, dienen in zijn geheel per omgaande te worden voldaan.

  • Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

    Zodra wij de volledige reissom hebben ontvangen sturen wij u uiterlijk 2 weken voor vertrek uw reisbescheiden toe per post.

  • Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

    Silverjet Vakanties hanteert de volgende annuleringskosten op alle arrangementen.

    • Tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag de volledige aanbetaling
    • Vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 8ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag 50% van de reissom of de volledige aanbetaling als deze hoger is
    • Vanaf de 8ste kalenderdag (inclusief) vóór de vertrekdag de volledige reissom (=100%)

    Afwijkende annuleringsvoorwaarden

    Wij maken u nadrukkelijk attent op het feit dat sommige hotels in het hoogseizoen, rond feestdagen en in geval van een vroegboekactie regelmatig strengere betalingsen annuleringsbepalingen hanteren. In voorkomende gevallen informeren wij u bij boeking over deze afwijking.
    Voor afslagtijden bij golfarrangementen zijn wisselende voorwaarden van toepassing, waarover u ook geïnformeerd wordt bij boeking. Voorts gelden bij veel vluchtreserveringen eveneens afwijkende annuleringsvoorwaarden, vaak 100% kosten direct na boeking. In geval van dergelijke uitzonderingen zijn wij genoodzaakt af te wijken van bovenstaande voorwaarden. Wellicht een extra reden om bij boeking een passende verzekering af te sluiten.

     

  • Kan ik mijn vakantie nog wijzigen nadat ik de factuur binnen heb?
    • Tot de 28e kalenderdag (exclusief) voor vertrek: eenmalig kosteloos een wijziging van verzorging, kamertype, naam, preferentie/essentie of vervoer toegestaan. Uitsluitend aanvullende kosten (indien van toepassing) die hotels en/of luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen voor bijvoorbeeld een extra hotelnacht of vluchtwijziging naar een hogere tariefklasse, worden aan u doorbelast.
    • Voor iedere volgende wijziging tot 28 dagen voor vertrek brengen wij € 75,- in rekening naast de aanvullende kosten van hotels en/of een luchtvaartmaatschappij.
    • Vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) voor vertrek en bij wijziging tijdens uw verblijf
    • brengen wij eenmalig € 75,- in rekening naast, indien van toepassing, de aanvullende kosten die hotels en/of luchtvaartmaatschappij in rekening brengen voor bijvoorbeeld extra hotelnachten of een wijziging van uw vlucht naar een andere dag / tijd.
    • Vanaf de 8e kalenderdag (inclusief) voor vertrek zijn wijzigingen niet meer mogelijk en worden gezien als annulering en als zodanig in behandeling genomen.   
  • Is het aan te raden om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten?

    Absoluut! Het is zeer belangrijk om goed verzekerd op reis te gaan. Silverjet Vakanties heeft een samenwerking met A.S.R. verzekeringen. Wij kunnen u hierover informeren.

  • Kan de reissom nog omhoog gaan nadat ik de factuur heb ontvangen?

    Silverjet Vakanties behoudt zich het recht voor tot 20 dagen voor vertrek de reissom te verhogen i.v.m. wijzigingen van vervoerskosten, brandstoftoeslagen, verschuldigde belastingen, actuele wisselkoersen of eventuele consequenties i.v.m. geluidshindermaatregelen en/of milieubelastingen.
    Verhogingen zullen niet worden doorberekend vanaf het moment dat de gehele reissom op de bankrekening van Silverjet Vakanties is bijgeschreven.

  • Kan ik voor vertrek mijn preferentie of essentie opgeven voor mijn hotelverblijf?

    Silverjet Vakanties zal zich uiteraard optimaal inspannen om aan eventuele preferenties (lees: voorkeuren), bij boeking opgegeven, te voldoen. Echter een garantie hiervoor kan nooit worden gegeven. Wilt u slechts boeken indien aan uw speciale wens(en) wordt voldaan dan is sprake van een essentie. Uw wensen worden schriftelijk aangevraagd en door de leverancier schriftelijk bevestigd, waarmee uw verzoek gegarandeerd is. De kosten voor een essentie bedragen, naast de kosten die sommige hotels in rekening brengen, € 30,- per bevestigde aanvraag. Een aantal van onze accommodaties beschikt over voorzieningen voor rolstoelgebruikers en mindervaliden. Silverjet Vakanties wil v.w.b. de beschikbaarheid altijd zekerheid kunnen bieden en zal de aanvraag van deze speciale voorzieningen als een essentie behandelen. Zij zal de accommodatieverschaffer om een schriftelijke bevestiging vragen.

  • Kan ik op vakantie gaan naar een land met een negatief reisadvies?

    Er bestaan 2 verschillende negatieve reisadviezen: oranje en rood.

    Code oranje: ondanks het negatieve reisadvies kunt u er zelf voor kiezen om af te reizen naar een bestemming met code oranje. De beslissing hierin en de verantwoording hiervoor ligt geheel bij u. Wij verwijzen u graag naar de website van de Nederlandse overheid, waar u meer informatie over de risico’s kan vinden: www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies . Besluit u toch een vakantie te boeken naar een land met code oranje, dan vervalt de Geld Terug Garantie van Silverjet Vakanties. Ook adviseren wij u goed te checken of uw reis- en/of annuleringsverzekering dekking biedt voor de door u gekozen bestemming.

    Code rood: wij raden u ten zeerste af om op vakantie te gaan naar landen met een rood reisadvies. Heeft u al geboekt, dan kunt u kosteloos annuleren of samen met uw Luxury Travel Consultant op zoek gaan naar een passend alternatief (er kan een prijsverschil van toepassing zijn).

  • Word ik gerepatrieerd in geval van een calamiteit of wijziging naar reisadvies code rood tijdens mijn vakantie?

    Uiteraard garanderen wij u bij Silverjet Vakanties de nodige bijstand in geval van een calamiteit en zullen u repatriëren indien dit noodzakelijk is. Of het nu gaat om een natuurramp, een calamiteit of een aanpassing naar een negatief (code rood) reisadvies voor niet essentiële reizen, dan bent u ervan verzekerd dat wij u en uw reisgezelschap weer veilig naar huis brengen. Mocht een reisadvies veranderen van groen/geel naar oranje, dan zullen wij de situatie met u bespreken; het is in dit geval niet altijd nodig om direct terug te keren naar huis.

  • Als ik Silverjet Vakanties tijdens mijn vakantie nodig heb, zijn jullie dan bereikbaar buiten kantooruren?

    Absoluut. Wij zijn 24/7 bereikbaar.

    Informatie en het juiste telefoonnummer buiten kantooruren vindt u terug in uw reisdocumenten.

  • Waar staan de logo's van hotelgroepen bij de hotels voor?

    Silverjet voert ook hotels die bij belangrijke hotelgroepen aangesloten zijn.

    Leading Hotels of the World

    Welkom in de wereld van de 'Leading Hotels of the World'! Dit is de plek waar exclusiviteit en onafhankelijkheid elkaar ontmoeten. Met meer dan 430 bijzondere hotels in meer dan 80 landen, zult u zeker een hotel vinden dat aan al uw verwachtingen voldoet.
    Meer over Leading Hotels of the World

    Small Luxury Hotels of the World

    Wilt u zich onderdompelen in luxe en exclusiviteit tijdens uw volgende reis? Dan is Small Luxury Hotels of the World de ideale keuze voor u! Elk hotel dat deel uitmaakt van deze groep, is zorgvuldig geselecteerd op basis van de hoogste kwaliteitseisen en biedt een unieke ervaring. Of u nu op zoek bent naar een trendy designhotel in een bruisende stad, een romantisch landhuis in een idyllische omgeving, of een privé-eiland omringd door kristalhelder water, SLH heeft voor elk wat wils.
    Meer over Small Luxury Hotels of the World

    Relais & Chateaux

    Als u op zoek bent naar een unieke en onvergetelijke ervaring, dan is Relais & Chateaux de perfecte keuze voor u. Of u nu een gastronomische liefhebber bent of gewoon op zoek bent naar een bijzonder verblijf, onze hotels bieden u een ongeëvenaarde ervaring die u nergens anders ter wereld kunt vinden.
    Meer over Relais & Chateaux

    Design Hotels

    Design hotels zijn veel meer dan een plek om te overnachten. Het zijn verhalen op zich, verteld door gepassioneerde hoteliers met een visie op gastvrijheid en culturele authenticiteit.
    Meer over Design Hotels